Debackere Melissa en Poissonnier Laure | 30e Rallye Sprint de Haillot | ASAF


Dit smaakt naar meer…

De eerste maal een ASAF wedstrijd, en dit met zo een topteam..

Voor de eerste maal we samen in de wagen zaten, voelde het enorm vertrouwt, alsof we mekaar al jaren kende.

Op de verkenningen bleek al snel dat dit een hoger niveau was dan dat ik tot nu toe gewent was, maar ik ben enorm dankbaar dat ik hieraan mocht deelnemen en enorm veel mocht bijleren. Zowel van nota-systeem als de wagen op zich…

Het parcours was enorm snel, tricky, gevaarlijk maar enorm mooi!!

Donderdagochtend maakten we ons klaar om te vertrekken, de ervaring van een R5 lag bij mij nog in het ongewisse en ik liet het allemaal op me afkomen. Ik bleef er koel bij zoals ik altijd doe en tast in mijn eentje af hoe het verloopt..


5,4,3,2,1 START…

Flying finish

Wat een zalig gevoel, een totaal nieuwe ervaring, het ritme, de weglegging, de rijstijl van Melissa.. gewoonweg fenomenaal! Wat er door me heen ging…gewoonweg kippenvel, Z-A-L-I-G!!

Met een smiley tot achter mijn oren kon dit alvast niemand meer van me afnemen. Onze servicemannen stonden aan de finish om onze tijden te vergelijken met onze concurrent Adrian Fernémont. We stonden toen 2de plaats.

Ik kon al niet meer wachten tot de volgende ronde.. Ik zag het volledig zitten om de strijd aan te gaan om toch een eerste plaats te behalen.. Helaas hadden we te kampen met zeer lange wachttijden, maar we konden toch wel onze tweede ronde verwezenlijken.

We reden onze 2de boucle op een ‘nog’ sneller tempo dan de eerste maal en kwamen zo toch nog iets dichter bij de leider Fernémont. 

Ik ben blij dat we samen hebben kunnen strijden tegen deze topper, jammer dat na de 2de boucle de organisatie de beslissing nam om de rally te beëindigen door de vele ernstige accidenten. Zo hebben we niet echt de kans gekregen om ons te kunnen settelen op de 1ste plaats.

Zo eindigden we samen op een 2de plaats in DIV 4 alsook 1ste dames in deze fantastisch mooie sprint!

Ik ben enorm dankbaar dit te mogen beleven hebben met Melissa en haar team. Een prachtig, professioneel goed team waar er ook eens gelachen kan worden en serieus kan zijn wanneer het nodig is.

Rally was al verslavend… maar op dit niveau is het nog verslavender!

Op naar meer van dat, i love it!


Hartelijk dank aan de sponsers:

Kroon Oil

2SP-Tec

Een grote dank je wel voor het service team van ASD! Dank jullie om onze wachttijden wat leuker te komen maken haha 😊

Een dikke merci aan 2 heel speciale mensen die ik graag in de bloemetjes had gezet, nl. aan de ouders van Melissa voor de goede zorgen en superlekkere eten!

Een groot applaus voor Melissa!! Ik ben haar zo dankbaar voor dit alles!

Test:  Laure Poissonnier
Foto's: Vincent Gordenne