Vanlerberghe Marc en Vandekerkhove Thomas | 29e Bernard Degroote Ypres Historic Rally | 4H4

Afgelopen woensdag zei ik nog voor te lachen tegen Frank Werner hoe tof zou het zijn om samen deel te nemen aan de Bernard Degroote Yper historic rally. Een halfuur later kreeg ik bericht van Robin Victor en Sofie Deschuytter of ik het zag zitten om met Marc Vanlerberghe mee te gaan in de Opel Kadett gt/e. 

Normaal had ik na Kortrijk de helm aan de haak gehangen voor dit seizoen en wou ik me voorbereiden naar het volgend seizoen, maar aangezien Lorenzo Vandenheede en mezelf volgend jaar met de BMW M3 E36 mee gaan doen bij de youngtimers was dit ergens wel een opportuniteit deze wedstrijd mee te nemen.

Aangezien Marc en ik nog nooit samen hadden gereden was het voor beide wat zoeken naar de samenwerken. Op kp "Boezinge short" gingen we vrijdagavond van start en het gevoel zat wel goed. Enkel een foutje van mezelf in een verkeerde nota maar Marc was bij de pinken en werd binnen de seconde opgelost. Zonder tijdverlies reden we de proef uit en gingen met een goed gevoel gaan slapen. 

Zaterdagochtend begonnen we aan "Boezinge long" en merkten dat het er heel vettig bij lag. Op "Heuvelland" was hetzelfde als Boezinge heel vettig op bepaalde stukken.  Op kp "Zonnebeke" was dit niet het geval en zag ik Marc ook mooie dingen doen met de Kadett! 

Tijdens de 2de lus werd dezelfde steek gereden met hier en daar sideways fun, maar 1 maal aangekomen op service werd een klein mankement waargenomen maar snel opgelost door Eric Deprez waarvoor dank! 

De laatste boucle werd aangevat en Marc zei uitrijden is het belangrijkste we reden ook niet voor tijd vandaag maar voor de sideways fun. Ergens ben ik wel een competitiebeestje maar na vandaag relativeer ik dat dit vandaag overbodig was. We eindigden op een 25ste plaats algemeen en een 16de plaats in de klasse 4H.

Bij deze wil ik graag Marc bedanken dat ik zijn co mocht zijn, Devy Demuynck en Hannes Vervaeke, Eric Deprez, Glenn, Scotty en Geert voor de topservice en de supporters op post.

Dit was nu echt wel de allerlaatste rally voor mij dit jaar en volgend jaar terug te vinden in het rechterzitje naast Lorenzo in de BMW samen met het LOCO racing team.


Tekst: Vandekerkhove Thomas
Tekst aanpassing: P. Houthoofd
Foto's: Jan Pannekoecke