Victor Robin en Vangeenberghe Dieter | 29e 6 Uren van Kortrijk | VAS | 3H

 


De 6 uren van Kortrijk was de afsluiter van ons debuut jaar, helaas is die voor ons in mineur geëindigd door een fout die ik begaan heb en nu niet meer verder wil op ingaan.
Zoals iemand overlaatst tegen mij zei "shit happens". 
Verder stond ikzelf met stress aan de start van de kp Lavano, niet wetende wat ik mocht verwachten.

Dat het "gletsig" was, was zeer zacht uitgedrukt. Toen ik van start ging deed de wagen alles perfect, toen de compact me enkele meters verder wou testen hoe wakker ik nog was, was dit gelukkig wakker genoeg.

De zondag starten we met kp Aalbeke die in eerste instantie geannuleerd was. Toen we aan de start kwamen om ons te draaien mochten we toch een herstart doen, na 30 min wachten op goedkeuring van de 0 wagen waren de banden en remmen al terug koud en toen wisten we direct dat het vechten zou worden voor grip en remmen. 


Zoals gedacht 0 grip en moest ik vechten met de wagen die alle kanten uit wou en toen maakte ik de noodlottige fout die ons later uit koers zou brengen. De rest van kp's wisten we dat we zotte kuren moesten proberen en ons gewoon amuseren. 

Ik wil graag Dieter Vangeenberghe bedanken voor me dit seizoen bij te staan nu hij volgend seizoen mee gaat met een andere piloot die zijn intrede zal maken in de rallysport in ons team! 
Alsook dikke merci aan de persoon die de voetnoot aan mijn "rally carrière" heeft gezet en steeds op zijn steun,raad en daad kon rekenen Lorenzo Vandenheede dikke merci maat zonder u stond ik nog aan de zijlijn! 
Alsook dikke merci aan het Loco Racing service team maar ook de sponsors en supporters niet vergeten! 
Mijn volgend seizoen start ik normaal met een andere wagen. Wat? Dit wordt later bekend gemaakt dus mag onze geliefde 323Ti de verkoop in. 

Last but not least dikke bedankt aan "RallyFotoS.be" om sinds onze eerste rally te volgen! 

See you all in Moorslede 2023!


Tekst: Victor Robin
Tekst aanpassing: L. Dousy
Foto's: Jan Pannekoecke