DE WOLF SAM EN COLE JULIE | PORSCHE 924-1979 | De ronde door Vlaanderen
De ronde door vlaanderen 2024 zit er op.
We begonnen RT1 zo goed als in onze achtertuin.
Rt1 begon goed tot we op een haarspeldbocht even dwars kwamen te staan en wat tijd verloren.
Op 1 opnamepunt verliezen we een 15 tal seconden maar die konden we vlot terug inhalen.
De rest van de RT'S gingen eigenlijk heel goed met geen al te grote hinderingen van verkeer, fietsers... af en toe moeten vertragen en door een nauw gaatje rijden maar dat is vlot ingehaald.
Het blijft een wedstrijd op de openbare weg, dus dat hoort er bij.
Om op tijd aan de tijdscontroles te geraken moest je niet veel treuzelen en goed doorrijden, want meestal hadden we niet meer dan 2 a 3 min over.
Na etappe 2 stonden we ruim op voorsprong maar het was zeker nog niet binnen.
Want de Ronde kennende zit het venijn in de staart.
En onze verwachtingen bleken waar te zijn.
We moesten een straat links inrijden op x aantal kilometers en ik draaide 1 straat te vroeg in.
Julie had dit na een vlugge check van de meters direct door en zei dat we fout waren.
We kwamen juist toe aan een stempelcontrole en we wisten dat dit een valse stempel ging zijn.
We waren het plakaat nog niet binnen gereden dus we konden nog achteruit.
Het ganse stuk in het pikkedonker achteruit, want keren was niet mogelijk.
Tot we bijna aan het begin van de straat waren en een ganse colonne aan autos de straat in reden.... SHIT !
Het veld oprijden was geen optie want dan zaten we vast...
We stonden daar dus... wat doen we nu ?
We zagen de Dyane al de stempel nemen, en de rest van de touringklasse ging ook de stempel nemen.
Dus als ze allemaal de stempel nemen en wij dus ook gingen we geen achterstand oplopen.
Dus een berekende keuze gemaakt en besloten om toch de valse stempel te pakken en door te rijden.
De laatste RT van de dag was al bijzonder omdat het gemiddelde 20 en 30 km/u was. Iets heel moeilijk dus.
Op de parking van het kluisbos en rond de toren op een kleine kaart navigeren en letters zoeken.
Daar enorm veel tijd verloren en 1 letter gemist.
Dus de laatste etappe wisten we dat we heel wat strafpunten opgelopen gingen hebben.
Daarna was het richting Avelgem terug en was het nagelbijten tot de resultaten online kwamen.
Gelukkig hadden we tijdens de dag een enorme voorsprong uitgebouwd en konden we het ons veroorloven om enkele strafpunten te pakken op de laatste etappe.
De Korsmit Rally Electronics tripmeter heeft terug fantastisch werkt geleverd!
Tabellen van rt10 en rt18 per 100m geprogrameerd op nog geen 10min.
Bedankt aan
Udo Korsmit
Porsche Centre West-Vlaanderen
Julie Cole
Op naar de volgende !