The
Trimard Star is een compleet nieuwe wedstrijd, met een ongezien
karakter binnen Vlaanderen. We willen met deze proef de sfeer en
nostalgie van enkele grote proeven naar Vlaanderen halen.
Net zoals de
Monte Carlo historique zal er gestart worden vanop verschillende
locaties en pas aan de finish komen de deelnemers samen. Het verloop van
de wedstrijd zelf zal gebeuren op het principe van de Star Rally,
waarbij de deelnemers verschillende punten moeten
aandoen en waar hen telkens een proef te wachten staat. Na deze proef
begeeft de deelnemer zich via een vrije route naar het volgende “Trimard
star”-punt. Hierbij zal de oriĆ«ntatie, concentratie en voorbereiding
van de copiloten extra belangrijk worden. We hoeven hierbij niet te
vertellen dat een GPS verboden materiaal is in de wagen! Flying teams
voeren hierop uitgebreide controles uit gedurende het event. Verzamel
dus maar alvast je oude kaarten…
The Trimard Star wordt verreden binnen de grenzen van de provincie West–Vlaanderen. De wedstrijd zal starten vanop 2 verschillende locaties,
deze zullen later nog meegedeeld worden. Er worden ook nog diverse
andere punten vrijgegeven waarbij de deelnemer zelf kiest in welke
volgorde hij deze aandoet. Op elk punt zal de deelnemer een opdracht
krijgen, dit kan een Bol-pijl, een puntenrit, enz.... zijn Vanaf het
einde van deze opdracht is de deelnemer terug vrij om zelf te kiezen wat
zijn volgende punt is. De bedoeling is dat alle punten aangedaan worden
en de deelnemers aan de finish zijn voor een vooropgesteld uur.
De punten zullen enkele dagen voor de proef bekend gemaakt worden, zo
heeft iedereen de kans om zich goed voor te bereiden. Uw startlocatie
kan u kiezen 3 dagen voor de wedstrijd. Hier zal het vooral van belang
zijn om tijdig uw startlocatie op te geven want de plaatsen per
startlocatie zijn beperkt. Nog een klein pittig detail hierbij is dat de
startvolgorde bepaald zal worden in volgorde van registratie van de
startlocatie. Aangezien het finish uur een vast tijdstip is, kan dit wel
belangrijk zijn. Zo zal een deelnemer die pas 20ste kan vertrekken ook
minder tijd hebben, dan iemand die vroeger kan starten. Dus wees zeker
op tijd om uw startlocatie te kiezen!
Bij
elke punt zal de deelnemer een mini roadbook krijgen, alsook een
controlekaart. Men is zelf verantwoordelijk om de controlekaart goed in
te vullen en deze allemaal bij te houden tot aan de verplichte pauze
gedurende het event of de finish. De letters en stempelcontroles die u
tijdens deze proeven tegenkomt worden op de controlekaart genoteerd. Op
het einde van elke proef vragen wij ook om de totale afstand van de
proef te noteren.
U
merkt dus dat de copiloten zich zullen moeten voorbereiden. De locaties
die men moet aandoen toch al eens op een kaart opzoeken om de “beste”
route te vinden en geen tijd te verliezen de dag zelf met het zoeken van
een punt is een must.
Zaterdag 24 augustus, een datum om alvast met stip in je agenda te noteren.