The Trimard Star | Eerste info

The Trimard Star is een compleet nieuwe wedstrijd, met een ongezien karakter binnen Vlaanderen. We willen met deze proef de sfeer en nostalgie van enkele grote proeven naar Vlaanderen halen.
Net zoals de Monte Carlo historique zal er gestart worden vanop verschillende locaties en pas aan de finish komen de deelnemers samen. Het verloop van de wedstrijd zelf zal gebeuren op het principe van de Star Rally, waarbij de deelnemers verschillende punten
moeten aandoen en waar hen telkens een proef te wachten staat. Na deze proef begeeft de deelnemer zich via een vrije route naar het volgende “Trimard star”-punt. Hierbij zal de oriĆ«ntatie, concentratie en voorbereiding van de copiloten extra belangrijk worden. We hoeven hierbij niet te vertellen dat een GPS verboden materiaal is in de wagen! Flying teams voeren hierop uitgebreide controles uit gedurende het event. Verzamel dus maar alvast je oude kaarten…

The Trimard Star wordt verreden binnen de grenzen van de provincie West–Vlaanderen. De wedstrijd zal starten vanop 2 verschillende locaties, deze zullen later nog meegedeeld worden. Er worden ook nog diverse andere punten vrijgegeven waarbij de deelnemer zelf kiest in welke volgorde hij deze aandoet. Op elk punt zal de deelnemer een opdracht krijgen, dit kan een Bol-pijl, een puntenrit, enz.... zijn Vanaf het einde van deze opdracht is de deelnemer terug vrij om zelf te kiezen wat zijn volgende punt is. De bedoeling is dat alle punten aangedaan worden en de deelnemers aan de finish zijn voor een vooropgesteld uur.
De punten zullen enkele dagen voor de proef bekend gemaakt worden, zo heeft iedereen de kans om zich goed voor te bereiden. Uw startlocatie kan u kiezen 3 dagen voor de wedstrijd. Hier zal het vooral van belang zijn om tijdig uw startlocatie op te geven want de plaatsen per startlocatie zijn beperkt. Nog een klein pittig detail hierbij is dat de startvolgorde bepaald zal worden in volgorde van registratie van de startlocatie. Aangezien het finish uur een vast tijdstip is, kan dit wel belangrijk zijn. Zo zal een deelnemer die pas 20ste kan vertrekken ook minder tijd hebben, dan iemand die vroeger kan starten. Dus wees zeker op tijd om uw startlocatie te kiezen!
Bij elke punt zal de deelnemer een mini roadbook krijgen, alsook een controlekaart. Men is zelf verantwoordelijk om de controlekaart goed in te vullen en deze allemaal bij te houden tot aan de verplichte pauze gedurende het event of de finish. De letters en stempelcontroles die u tijdens deze proeven tegenkomt worden op de controlekaart genoteerd. Op het einde van elke proef vragen wij ook om de totale afstand van de proef te noteren.
U merkt dus dat de copiloten zich zullen moeten voorbereiden. De locaties die men moet aandoen toch al eens op een kaart opzoeken om de “beste” route te vinden en geen tijd te verliezen de dag zelf met het zoeken van een punt is een must.
Het reglement en de inschrijflink zijn reeds online! (www. trimard-classic.be)
Zaterdag 24 augustus, een datum om alvast met stip in je agenda te noteren.