Eertmans Thyrsa en Vanrijkel Inya | Ardeca Ypres Rally - Div 2 | Renault Clio RS | NAT2

De heilige week

Wat een weekend was me dat wel niet. 1,5 maand geleden na een goed gevoel te hebben in de "Short rally de la principauté" dacht ik, we gaan eens gek doen en we gaan meerijden in "Ardeca Ypres Rally - Div 2" met het doel om daar aan te komen.
Ik hoor het mijn co-pilote nog altijd zeggen: ”ja Ieper gij, gij zijt goed gek!”
Waarmee ik op vertelde: ”jawel ik ben serieus, think outside the box he“ dit met een smile tot achter mijn oren omdat ik dit idee zelf ook maar gek vond.
Goed toen ze zag dat ik er wel serieus over was zag ze het ook wel zitten en hadden we ons later die week ook ingeschreven. 

Na verloop van tijd werd de deelnemerslijst langer en langer en hadden ons voorgenomen dat top 4 wel haalbaar moest zijn achter de kleppers van een Spelmans Christiaan, Vanton Laurent en Vitse Ludovic. 

Voor de start op Zaterdag kregen we al veel meldingen van de sorties van de grote mannen wat ons al wat nerveuzer maakte. Hierdoor zeiden we, we gaan hier uitrijden en zonder al te veel kleerscheuren de auto terug op de remorque zetten vanavond. Dat gezegd ook gedaan. 

Eerste bouclé onze eigen wedstrijd gereden en na het foutje van Spelmans waar hij zich liet vangen door de al wel bekende bocht waar er toch al een aantal ingestoken hadden in vorige edities gaat hij daar ook in de fout en verliest hij een dikke 4 min. Op kp zillebeke moest vitse opgeven waardoor ik op 14 sec achter Vanton de leider stond. En zei tegen Inya, Vanton is snel we gaan hier rustig uitrijden. 

Hierdoor waren we de 2e bouclé ietsjes veel te rustig gestart waardoor we maar liefst 2keer 20 seconden cadeau gaven. Daar bewust van te zijn hadden we op kp watou terug een tandje bijgestoken wat ook zijn vruchten heeft afgeworpen en we op kp zillebeke terug wat rustiger konden rijden, zo waren we daar vooral aan het zorgen dat we niet plat reden en vermeden daardoor ook verschillende coupures. 

Door dit alles durf ik gerust te zeggen dat we niet de snelste waren van het weekend maar wel de slimste en hebben het weekend uitgereden wat het belangrijkste was voor ons. En om de 2WD nog eens te winnen hadden wij nooit van mogen dromen, we waren er wel mee aan het lachen met het idee maar hadden nooit gedacht dat dat ons zou lukken. Hiermee is Ieper dan ook weliswaar de eerste keer dat ik BRC-piloot ben en ook de eerste keer dat ik een beker heb gewonnen als piloot dus dit is eentje om nooit te vergeten.