Gryson Andy en Liebert Seppe | 12 uren van Wervik | VAS | BMW E36 | 5H8

Rond de periode van de Monteberg dit jaar kreeg ik de vraag van Andy Gryson of ik mee wou in de "12 uur van Wervik" met zijn BMW e36.
Natuurlijk zeg ik daar geen neen tegen in mijn tweede seizoen als co-piloot. 

Met de verkenning was er direct een klik tussen Andy en mij. De sfeer zat goed, dus met een goed gevoel startten we aan de rally.
De eerste lus vertrokken we op regenbanden om wat af te tasten en dit bleek in orde te zijn. 

Tijdens de tweede lus was de zon er en was het droog, dus namen we de slicks op de wagen. Hierna was het full attack waar we scherpe tijden gereden hebben. Terug service in en terug met de slicks in de regroup was er toch een bang hartje met de zwarte wolken die boven ons hingen. 

Eerste kp was nog droog. Tijdens de tweede kp ook tot aan de FF. Daar was het nat en zijn we een daguitstapje gaan maken in het veld tussen de wortels. Na de schade te checken voor kp3 zagen we dat het al bij al meeviel, maar op de kp zelf ondervonden we dat het stuur scheef stond en de auto naar rechts trok. Toegekomen op service zag het serviceteam dat de triangel geplooid was. Binnen tijd hebben ze er een nieuwe in gestoken, waarvoor dank aan het service team. 

Laatste lus terug op de regenbanden en toen hebben we op eigen tempo gereden. Het doel was nu nog de eindmeet halen. Kp3 laatste kp halverweg begon de auto te schudden. We dachten dat we afterenen haden met een leegloper en besloten zo de eindmeet te halen, wat ook gelukt is. 

Aan de eindmeet hebben we vlug gekeken wat er aan de hand was. 34ste algemeen 8ste in de historic 5de in onze klasse Nog een dikke merci aan Andy Gryson voor deze geweldige dag dat ik mee mocht maken. Dikke merci aan het serviceteam om de wagen tip top af te leveren altijd. 

Dank u aan de organisatie, baanposten, supports en iedereen die ik waarschijnlijk vergeet. 

Nu wordt de focus gelegd op de Ypres Rally 2024 DIV2 met Luc Pannekoecke met het nummer op de beide deuren 242.