Coppens Tijs en Casaert Michaël | VAS | 3de Shortrally TBR | Renault Clio | 2D
Het was voor ons de 1ste maal aan de start van deze snelle, gladde en uitdagende rally.
Hoewel het weer soms wat kuren had, konden we voor de 1ste maal dit seizoen vertrekken op ons droogweerrubber. Hoewel we de 1ste ronde de kat altijd wat uit de boom kijken, lag ons tempo best wel hoog. Tijdens deze rally stonden we ook met 5 Clio 2’s aan de start en hebben we een dan maar een geïmproviseerde Clio 2 challenge gehouden.
De wagen die een paar keer uit versnelling wipte in de diepe coupures deden ons echter wel een klein beetje tijd verliezen, maar de 1ste ronde werd op een 62ste plaats algemeen afgesloten.
Na de 1ste service konden we er opnieuw tegenaan, het probleem van de versnellingen deed zich niet meer voor en met de nodige rust werd de 2de lus afgewerkt en schoven we wat verder door in het algemene klassement. De rust duurde welgeteld tot aan de refuel: Toen we na het tanken opnieuw probeerden te vertrekken, gaf de auto plots geen kik meer. Er was stroom, er was zeker voldoende benzine, maar de demarreur liet ons in de steek. Dries Bordeaux en Thomas Vansteelandt staken een handje toe en met een schok en een wip konden we de Clio terug in gang duwen. Nogmaals onze dank voor de hulp!
Op service bleek dit probleem niet onmiddellijk te kunnen verholpen worden, dus de boodschap was om een paar zotten te vinden om te helpen duwen op de regroup en zeker de motor niet te laten afslaan op de proef.
Aan de start van kp5 was de demarreur echter het minste van onze zorgen. Net voor we van start konden gaan kregen we het nieuws dat wagen 46 zwaar van de baan was gegaan en dat medische assistentie nodig was voor de co. Dit is nooit leuk om te horen, al zeker niet als het om mensen gaat die bij hetzelfde serviceteam staan en waartegen je een halfuur eerder nog stond te zeveren. We willen Peter en Jurgen ook veel beterschap en een spoedig herstel toewensen.
De sfeer was bij ons volledig omgeslagen, de goesting was weg en er werd serieus met het idee gespeeld om de wagen terug naar service te rijden en te stoppen.
Na een klein overleg hebben we toch beslist om kp6 te starten en dan nadien wel te zien.
Terug op service werd beslist om even alles te relativeren, ons te concentreren op onze wedstrijd en om gewoon uit te rijden. Het weer sloeg om en net op het moment dat de beslissing voor de banden moest genomen worden, begon het te regenen. De laatste ronde zijn we aangevat op regenbanden, wat niet de juiste keuze was.
Hoewel we rustig zouden doen, zat Tijs plots vol vuur en werd er op de laatste kp’s nog ferm doorgestampt, met een verdienstelijke 51ste plaats algemeen.
Een dikke merci aan al onze supporters en sponsoren:
- JP cleaning
- Autofix
- Bavelek
- Bandeman
- Timmerwerken Desender
- Emex interior
- Car culture automotive wrap and sign
- Carrosserie Missiaen
- Kandle
- U.P.-Trans
- Vaded
- Van Mossel Devos-Capoen