Decaestecker Koen en Derycke Nico | Ardeca Ypres Rally - Div 2 | BMW E36 | NAT1

De shakdown(Test) Boezinge, wat was dat, zo veel volk , wat een belevenis!
We hadden vooraf beloofd aan de supporters dat we voor spektakel gingen gaan, en we hebben daar ons aan kunnen houden. We hebben 10keer de proef kunnen afrijden met maar 1 service, (enkel gestopt om onze bandenslijtage te checken.) Iedere ronde deden we een "donut" bij een spektakelpunt en bijna iedere bocht werkten we met de prethendel.
Gevolg : 6 banden versleten en veel plezier en mooie beelden . 


De shakedown in Nieuwkerke hebben we bewust niet gestart, geen banden meer en de wagen sparen.

Dan de rally zelf, deze begon voor ons op zaterdag voormiddag aangezien we meededen in div 2. Jammer genoeg was Nico Derycke (co-piloot) deze morgen ziek opgestaan, maar hij heeft zich er de ganse dag door gekrabbeld met de nodige medicamenten.
Het beloofde dus een zware en moeilijke rally te worden (ook gezien tijdens de verkenningen met zot diepe coupures) 

De eerste 2 kp's verliepen goed, maar we hadden al direct door dat de snelheid en niveau een lat hoger lag in Ieper. Zeker met onze standaard 2.5 blok.
De 3de kp verliep al iets moeilijker, in een korte rechts ging het linker achterwiel hard tegen een borduur. Wiel schuin en stuk uit de velg. Enkele bochten later gingen we nog eens in de gracht waar we een 5tal min verloren maar gelukkig door het publiek verder konden. Waarvoor nogmaals grote dank!




We stonden dan op de 21ste plaats maar gingen dan 14plaatsen achteruit. De laatste en 4de kp van de eerste lus zweefde de wagen over de smalle vlotte wegen door de kromme ophanging maar we haalden het servicepark zonder extra schade. 
Op de korte service heeft ons team de geplooide ophanging kunnen rechten voor toch nog te kunnen starten voor de 2de lus van 4kps. Deze reden we al zwemmen uit en we finishten nog op een 29ste plaats in div2. 

Al bij al toch een geslaagde eerste deelname aan Ieper, al vinden we wel dat div2 veel minder aandacht had en dus tijdens de proeven ook bijna geen toeschouwers, wel super bedankt aan deze die wel ons volgden! Ook nog een extra dank aan Thierry Cornette (opi) om 3 dagen verlof te nemen om alle voorbereidingen, verkenningen,...te helpen fixen 😉 Bedankt aan onze trouwe sponsers die dit mogelijk hebben gemaakt, evenals ons serviceteam, gezinnen, supporters , fotografen, videomannen, baanmensen ,... 

Onze volgende word TBR SHORTRALLY met een terug herstelde GDS BMW.